سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت لانه مرغ تخمگذار و استانداردهای ساخت لانه

ساخت لانه مرغ تخمگذار و لانه تخمگذاری بوقلمون از ضروری ترین تجهیزات جهت رسیدن به حداکثر تولید محسوب میشه و هیچ واحد بزرگ و اقتصادی بدون لانه تخمگذاری وجود نداره.

هدف از نگهداری مرغ و بوقلمون تخمگذار تولید تخم خوراکی و یا تخم نطفه دار هست. که در هر دوی این موارد تمیز بودن تخم مرغ بر روی سود ما بسیار اثرگذاره. یعنی در صورتی که تخم مرغ خوراکی ما کثیف باشه ، برای تمیز کردنش وقت زیادی از ما گرفته میشه و در خیلی از مواقع قابل پاک شدن نیست، که همین موضوع باعث میشه تخم مرغهای تولیدی ما از ارزشش کاسته بشه و باازر پسندیش رو از دست بده .

استفاده از لانه تخمگذاری یکی از اولین نتایجی که به دنبال داره تولید تخم تمیز هست و برای تمیز بودن این تخم باید پوشالی که در کف لانه تخمگذاری قرار میدیم ، بلافاصله پس از کثیف شدن ، تمیز و تعویض بشه.

در ساخت محل تخمگذاری مرغ و بوقلمون ، باید به این نکته توجه کرد که پرنده در زمان تخمگذاری از آسایش کافی برخوردار باشه. جای تخمگذاری مرغ و بوقلمون دارای تهویه کافی باشه. و به این جهت بر روی لانه سوراخ ها و فضای بازی در نظر گرفته میشه تا هوا جریان داشته باشه.

بصورت پیش فرض لانه تخمگذاری بوقلمون و مرغ در دو طرف سالن و در راستای دیواره های طولی سالن و متصل به دیواره ها قرار داده میشه. و در صورتی که فضای کافی در کناه های سالن جهت استقرار لانه تخمگذاری وجود نداشته باشه از وسط سالن هم جهت جایگذاری لانه استفاده میکنیم . که طبیعتا در وسط سالن از لانه های دو طرفه استفاده میکنیم تا دسترسی به آن برای همه پرنده ها راحت تر باشه.


این مقاله رو بصورت کامل از لینک زیر مطالعه کنید:

ساخت لانه مرغ تخمگذار و استانداردهای ساخت لانه

منبع: تیم تحقیقاتی مینی سالن