سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاشت درخت پالونیا جهت تولید چوب ؛ یک سرمایه گذاری مطمئن

کاشت درخت پالونیا جهت تولید چوب چند سالیه که در کشورمون مطرح شده و حدود 20 ساله که از کارهای مطالعاتی اولیه بر روی این حوزه میگذره. و مزایای پرورش پالونیا در مقایسه با رقبای قدیمی مانند صنوبر در نیاز آبی کمتر و تولید چوب بهتر اون هست که تعداد موافقان آن بیشتر از تعداد مخالفانش هست چرا که هم نیاز کشور به چوب رو برطرف میکنه و هم ظرفیت اشتغال زایی بسیار بالایی داره.

کشور ما در زمینه چوب وارد کننده بوده و با وجود جنگل کاری ها و زراعت چوبی که طی سالها صورت گرفته همچنان در این زمینه نیازمند واردات هستیم که اگه با توسعه زراعت چوب و پرورش پالونیا و سایر گونه ها اقدام به رفع نیاز داخلی کنیم ، ظرفیت اشتغال زایی بیش از 10 هزار نفر در این زمینه وجود داره.

دوره رشد و پرورش درخت پالونیا بسته به اقلیم ، به طور میانگین 6 الی 8 ساله هست ، یعنی بعد از 6 الی 8 سال ، محصول قابل برداشته. اما در کشت تلفیقی درخت پالونیا که مد نظر تیم تحقیقاتی مینی سالن هست ، و بااولویت شمال کشور ، این دوره ها به دوره های 3 ساله تقسیم میشن. یعنی بعد از هر 3 سال محصول قابل برداشت بوده و اصل سرمایه به همراه سود به ما برگردونده میشه.

این مقاله رو بصورت کامل از لینک زیر مطالعه کنید:

منبع: تیم تحقیقاتی مینی سالن